Marketingesként nincs ideje lassítani és minden marketingtevékenységet elemezni, amikor annyi változó tényező húzza különböző irányokba.
Naponta több száz döntést kell meghoznia az emberek és a projektek előrehaladásához, ezért szorosan figyelnie kell a megfelelő adatokat, és szemmel kell tartania a marketing teljesítménymutatókat (KPI-ket).
Adatrajongóként csapatunk munkához látott, és összeállította a legfontosabb marketing KPI-példákat, hogy a marketingvezetők magabiztosabban tudjanak adatvezérelt marketingtevékenységeket folytatni. Ha pedig nehezen tartja átláthatóvá és naprakésszé a KPI-ket, ismerünk egy tökéletes marketing KPI szoftvert, amely megváltoztatja csapatának a KPI-kkel való munkáját! ✨
Mik azok a kulcsfontosságú teljesítménymutatók (KPI-k)?
A kulcsfontosságú teljesítménymutató (KPI) egy számszerűsíthető üzleti mutató, amelyet az üzleti célok elérésének nyomon követésére használnak. A csapatod, projekted vagy vállalkozásod számára meghatározott KPI-knek kapcsolódniuk kell a legfontosabb céljaidhoz és célkitűzéseidhez.
Hogyan válik egy üzleti mutató KPI-vé?
- Ha a mutató egy nem alapvető üzleti folyamat vagy cél teljesítményét követi nyomon, akkor üzleti mutató.
- Ha a mutató egy kulcsfontosságú üzleti folyamat vagy cél teljesítményét követi nyomon, akkor az egy KPI.
Mik azok a marketing KPI-k?
A marketing KPI-k mérhető mutatók, amelyeket a vállalat nyomon követhet a csatornaspecifikus marketingtevékenységek teljesítményének értékeléséhez. Ezek bizonyítják a marketingkampányok és stratégiák hatékonyságának megtérülését (ROI), így a vállalkozás megduplázhatja a bevált módszereket, és kiigazíthatja a nem megfelelőket.
Például egy projektmenedzser egy új marketingkampányt vezet egy üdítőital-gyártó vállalat számára. A csapat egy olyan frissítően kreatív stratégiában állapodik meg, amelyet még soha nem próbáltak ki. Ha ez a stratégia bevált, akkor potenciálisan felvehetik a márka eszköztárába! A kampánystratégia sikerének érvényesítéséhez egyértelmű marketing KPI-kra van szükségük, hogy meghatározzák a ROI-t. 💰
Nézze meg útmutatónkat a marketing projektmenedzsmentről !
Miért fontosak a marketing KPI-k?
A marketing teljesítménymutatók (KPI-k) azért fontosak, mert mérhető mutatókat nyújtanak, amelyek segítségével a marketingesek értékelhetik stratégiáik és kampányaik hatékonyságát. A marketing KPI-k nyomon követése azért fontos, mert:
- A célok elérésének nyomon követése: A marketingosztály KPI-jei segítenek a csapatoknak nyomon követni, hogy teljesítik-e céljaikat, legyen szó a weboldal forgalmának növeléséről, potenciális ügyfelek szerzéséről, az ügyfélmegtartás javításáról vagy az értékesítés növeléséről. Az absztrakt célokat mérhető eredményekké alakítják.
- A ROI mérése: Az olyan KPI-k nyomon követésével, mint a vásárlószerzési költség (CAC) vagy a hirdetési kiadások megtérülése (ROAS), a marketingesek meghatározhatják, hogy erőfeszítéseik meghozzák-e a befektetett pénzért cserébe az értéket. Ez elengedhetetlen a költségvetés elosztásához és a marketingkiadások igazolásához.
- Jobb döntések meghozatala: A különböző típusú marketing KPI-k betekintést nyújtanak abba, hogy mi működik és mi nem, így a marketingesek objektív döntéseket hozhatnak. Például, ha egy adott platformon alacsonyak az elkötelezettségi mutatók, a marketingvezetők ezt az információt felhasználhatják a tartalmi stratégiájuk kiigazítására, vagy a jobb teljesítményű platformokra összpontosíthatnak.
- Nagyobb felelősségvállalás: A világos KPI-k felelősségvállalást teremtenek a marketingcsapaton belül, mivel konkrét eredményekre vonatkozó elvárásokat határoznak meg. A csapat tagjai tudják, mire törekednek, és tevékenységüket ezeknek a céloknak az eléréséhez igazíthatják.
- Javítsa a csapatok közötti összehangoltságot: A KPI-k biztosítják, hogy a marketingtevékenységek összhangban legyenek a vállalat átfogó céljaival. Például, ha a vállalat célja a bevétel növelése, a marketingosztály olyan KPI-kra koncentrálhat, mint a potenciális ügyfelek konverziós aránya és az ügyfelek életre szóló értéke.
- A siker bizonyítása: A KPI-k kézzelfogható bizonyítékot nyújtanak a marketing üzleti hatásának. Ha meg tudja mutatni, hogy egy kampány hogyan növelte a bevételt vagy a potenciális ügyfelek számát, könnyebb megindokolni a marketing kezdeményezéseket a érdekelt felek számára.
- Benchmarking: A marketingkampányok KPI-jainak időbeli nyomon követése lehetővé teszi a marketingesek számára, hogy teljesítményüket összehasonlítsák. Például a jelenlegi kampány eredményeinek összehasonlítása a korábbiakkal rávilágít a fejlesztésre szoruló vagy romló területekre.
A 40 legfontosabb marketing KPI példa
Vállalati szintű marketing KPI-k
Ebben a részben azokat a kulcsfontosságú teljesítménymutatókat (KPI-ket) vizsgáljuk, amelyek áttekintést nyújtanak vállalkozása marketinghatékonyságáról. Ezek a KPI-k elengedhetetlenek ahhoz, hogy megértsük, hogyan hatnak marketingstratégiái az általános üzleti célokra.
1. Marketing ROI
A marketing ROI (befektetés megtérülése) a marketingtevékenységekből származó bevételt méri azok költségéhez viszonyítva. Segít megérteni, mennyire hatékonyak a marketingkiadások.
Használja marketingkampányai adatait (bevétel, költségek) az egyes kampányok vagy a teljes kampány ROI-jának kiszámításához.
ROI= (Értékesítési bevétel – Marketingköltség) / Marketingköltség, szorozva 100%-kal
Példa: Ha egy kampány 10 000 dollárba kerül és 50 000 dollár bevételt generál, akkor a ROI 400%. Ez azt jelenti, hogy minden elköltött 1 dollár után 4 dollárt keresett.
A marketing ROI kiszámításával meghatározhatja, hogy marketingtevékenységei és csatornái mennyire hatékonyak és értékesek. Vállalkozásától függően egyes marketingcsatornák jobban teljesítenek, mint mások.
2. Elvándorlási arány
A churn rate az adott időszakban a vállalattal való üzleti kapcsolatot megszüntető ügyfelek százalékos arányát méri. Ez a vevői elégedettség és megtartás egyik legfontosabb mutatója.
Elemezze az előfizetési adatokat vagy az ügyfelek aktivitását, hogy nyomon követhesse, hány ügyfelet veszít idővel.
Elvándorlási arány = (elvesztett ügyfelek száma/ügyfelek száma az elején) X100
Példa: Ha a hónap elején 1000 ügyfeled volt, és 50-et vesztettél, akkor a lemorzsolódási arányod (50/1000) X 100, vagyis 5%.
3. Pipeline-hozzájárulás/bevétel-hozzájárulás
Ez a KPI nyomon követi, hogy vállalatának értékesítési csatornájának vagy bevételének mekkora része közvetlenül a marketingtevékenységeknek tulajdonítható. A méréshez használjon olyan eszközöket, mint a CRM szoftver, hogy összehangolja a marketingtevékenységeket (pl. kampányokat) a csatorna vagy a bevételi adatokkal.
A marketing hozzájárulása a potenciális ügyfelek számához = (A marketing által generált potenciális ügyfelek száma / Az összes potenciális ügyfél száma) X 100
Példa: Ha az értékesítési csatornája 500 000 dollár értékű, és a marketingkampányok 200 000 dollárral járultak hozzá ehhez, akkor a marketing hozzájárulása a csatornához 40%.
4. Forgalom és MQL (marketing által minősített potenciális ügyfél) arány
Ez a mutató a webhely forgalmának azon részét méri, amely marketing szempontból minősített potenciális ügyfelekké alakul. Jó mutatója a potenciális ügyfelek minőségének és elkötelezettségének.
MQL-forgalom = (MQL-ek száma / webhely látogatóinak összesen száma) X 100
Használjon elemző eszközöket a webhely forgalmának nyomon követéséhez és lead generáló űrlapokat az MQL-ek azonosításához. A forgalom és az MQL arányának elemzésével jobban megértheti a legjobban teljesítő platformjait, és növelheti az azokba történő befektetését.
Hasonlóképpen, ha úgy találja, hogy valamelyik platformja nem teljesít jól, az adatok segítségével módosíthatja a stratégiáját, vagy egyszerűen csökkentheti a kiadásait!
Példa: Ha 10 000 látogatója volt a weboldalának és 500 MQL-je, akkor a forgalom-MQL aránya 5%.
5. Összes potenciális ügyfél vagy összes bevétel
A teljes leadszám a generált potenciális ügyfelek számát követi nyomon, míg a teljes bevétel az erőfeszítéseid pénzügyi eredményét tükrözi.
Használjon olyan eszközöket, mint a Google Analytics, a HubSpot vagy a Salesforce a potenciális ügyfelek és a bevételek nyomon követéséhez.
6. Ügyfélélettartam-érték (CLTV)
A CLTV becsüli meg azt a teljes bevételt, amelyet egy ügyfél várhatóan generál a vállalatával fennálló kapcsolata során. Számítsa ki a vásárlási adatok és az átlagos ügyfélélettartam alapján.
CLTV = átlagos rendelési érték (AOV) x vásárlási gyakoriság (PF) x ügyfélélettartam (CL)
Példa: Ha egy ügyfél vásárlásonként 100 dollárt költ, évente 5 alkalommal vásárol, és 3 évig marad a vállalatnál, akkor CLTV-je 100 x 5 x 3 = 1500 dollár.
7. Konverziós arány
Ezzel mérhető azoknak a felhasználóknak a százalékos aránya, akik elvégzik a kívánt műveletet, például regisztrálnak vagy vásárolnak. A webhely látogatásait és a végrehajtott műveleteket olyan eszközökkel követheted nyomon, mint a Google Analytics.
Konverziós arány = (regisztrációk száma/összes látogató) X 100
Példa: Ha 10 000 ember látogatja meg a céloldalát, és 500-an regisztrálnak, akkor a konverziós aránya 5%.
Bónusz: OKR-ek vs. KPI-k
Tartalommarketing KPI-k
Ebben a részben azokat a KPI-ket mutatjuk be, amelyek a tartalommarketing-tevékenységeinek hatékonyságát mérik. Ezek a mutatók segítenek megérteni, hogy tartalma vonzza-e a közönséget és eredményeket hoz-e.
8. Közzétett marketingtartalom
Ez egy egyszerű KPI. A heti vagy havi szinten közzétett tartalmak számát méri – blogcikkek, hírlevelek, podcastok, közösségi média bejegyzések stb.
9. Videomegtekintések száma csatornánként
Ez a KPI azt méri, hogy hányszor nézik meg videóit olyan platformokon, mint a YouTube vagy a közösségi média. Használja az egyes platformok által biztosított elemző eszközöket (pl. YouTube Analytics, Instagram Insights) a számításhoz.
Példa: Egy videó a YouTube-on 5000 megtekintést kap, egy másik az Instagramon pedig 2000 megtekintést. A videók összesen 7000 megtekintést kapnak.
A fogyasztók által generált mobil forgalom növekedése megnövelte a videomarketing iránti igényt (és potenciált!). A márkáknak lehetőségük van a fogyasztók oktatására és bevonására, és nem érdemes elszalasztani a versenytársakhoz kerülő potenciális ügyfeleket.
Bónusz: Marketingeszközök kisvállalkozások számára
10. Oldalon töltött idő
Az oldalon töltött idő azt mutatja, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek webhelyének egy adott oldalán. Ez egy remek módszer a tartalom iránti érdeklődés felmérésére.
Ennek méréséhez használjon olyan eszközöket, mint a Google Analytics, hogy nyomon követhesse az egyes oldalak átlagos látogatási idejét.
11. Organikus munkamenetek
Ez a KPI nyomon követi azoknak a látogatóknak a számát, akik organikus keresésen keresztül (pl. a Google-on keresztül) találják meg a tartalmát. A Google Analytics vagy más SEO eszközök segítségével figyelemmel kísérheti az organikus forgalmat.
Ezekre a KPI-kra összpontosítva finomíthatja tartalmi stratégiáját, hogy vonzóbb és hatékonyabb anyagokat készíthessen közönsége számára.
E-mail marketing KPI-k
Vessünk egy pillantást az e-mail marketing mutatókra, amelyek biztosítják, hogy kampányai eljussanak a célközönségéhez és visszhangot keltsenek.
12. Megnyitási arány
Ez az e-mailjeit megnyitó címzettek százalékos arányát méri.
Nyitási arány = (nyitások száma / kézbesített e-mailek száma) X 100
Példa: Ha 1000 e-mailt küld, és 200-at nyitnak meg, akkor a megnyitási aránya 20%.
13. Leiratkozások
Ez az egyszerű e-mail marketing KPI nyomon követi azok számát, akik leiratkoznak az e-mail listádról egy kampány kézhezvétele után. Az olyan e-mail platformok, mint a Mailchimp, automatikusan nyomon követik a leiratkozásokat.
14. Kattintás-megnyitás arány (CTOR)
A CTOR KPI az e-mailek megnyitása után a linkre kattintó e-mail címzettek százalékos arányát méri. Ez jó mutatója annak, hogy mennyire vonzó a tartalma.
CTOR = (Kattintó felhasználók összesen / Megnyitások összesen) X 100
Példa: Ha 100 ember nyitja meg az e-mailjét, és 25-en kattintanak egy linkre, akkor a CTOR értéke 25%.
15. Előfizetők számának növekedése
Ez a mutató az e-mail listádon szereplő előfizetők teljes számát követi nyomon. Az e-mail marketing platformod segítségével figyelemmel kísérheted a lista méretének változásait.
Előfizetők növekedése = új előfizetők száma – elvesztett előfizetők száma
Példa: Ha egy hónap alatt 200 új előfizetőt szerez, de 50-et veszít, akkor a nettó előfizető-növekedés 150.
16. Átklikkelési arány
Ez az e-mailben található linkre kattintók számának és az e-mailt megkapók teljes számának arányát méri.
Ezek a potenciális ügyfelek már megnyitották az e-mailjét. Most azt kell eldöntenie, hogy az e-mail elég meggyőző volt-e ahhoz, hogy rákattintsanak az abban található linkekre.
CTR= (Összes kattintás/Összes elküldött e-mail) X 100
Példa: Ha 200 e-mail kerül kézbesítésre, és 25 kattintás történik, akkor a CTR 12,5%.
Marketing műveletek KPI-k
Ezek a KPI-k biztosítják, hogy marketingtevékenységei és -folyamataik zökkenőmentesen és hatékonyan működjenek.
17. Konverziós arány
Ez a KPI a marketingtevékenységek és -műveletek konverziós arányát méri.
18. Forgalom eloszlása
Ez a marketing KPI nyomon követi, honnan érkezik a webhelyed forgalma, például organikus keresés, fizetett hirdetések vagy közösségi média. Használj marketingelemző eszközöket, például a Google Analytics-t a forgalom forrásainak elemzéséhez.
Fizetett marketing KPI-k
Íme néhány példa a teljesítményalapú marketing KPI-kra, amelyeket a marketingcsapatoknak nyomon kell követniük:
19. Ügyfélszerzési költség (CAC)
A CAC azt méri, hogy mennyibe kerül egy új ügyfél megszerzése fizetett marketingtevékenységek révén.
CAC=teljes marketingköltség/megszerzett új ügyfelek száma
Példa: Ha 10 000 dollárt költ fizetett kampányokra és 100 új ügyfelet szerez, akkor a CAC értéke: 10 000/100 = 100 dollár ügyfélként.
20. Kattintásonkénti költség (CPC)
A CPC nyomon követi a fizetett hirdetéseire kattintások költségeit. Ez egy kulcsfontosságú mutató a Google Adshez hasonló platformokon futó fizetett kampányok esetében.
CPC=teljes hirdetési kiadás/teljes kattintásszám
Példa: Ha 1000 dollárt költ hirdetésekre és 500 kattintást kap, akkor a CPC-je: 1000/500 = 2 dollár kattintásonként.
21. Hirdetési kiadások megtérülése (ROAS)
A ROAS méri a reklámra költött minden dollár után keletkező bevételt.
ROAS=hirdetésekből származó bevétel/hirdetési kiadások
Példa: Ha 5000 dollárt költ hirdetésekre és 20 000 dollár bevételt generál, akkor a ROAS értéke: 20 000/5000 = 4:1
22. Minőségi pontszám
Ezt a mutatót a Google Ads használja a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak relevanciájának és minőségének mérésére.
A Google 1-től 10-ig terjedő pontszámot ad a relevancia, a kattintási arány és a céloldal élménye alapján. A magasabb minőségi pontszám csökkenti a CPC-t, javítva a kampány hatékonyságát.
23. Megtekintési arány
Ha bármely csatornán videohirdetéseket futtat, akkor ez egy kritikus marketing teljesítménymutató, amelyet nyomon kell követnie.
A view-through rate azt mutatja, hogy hányan nézték végig egy kihagyható videó hirdetést. Ez jó mutatója annak, hogy mennyire vonzó a hirdetés tartalma, és mennyire pontosan célozta meg a releváns közönséget.
Megtekintési arány = (teljesített megtekintések száma / mért megjelenítések száma) x 100
Példa: Ha egy videohirdetés 1000 megjelenítést kap, és 10 ember nézi meg a teljes hirdetést, akkor a VTR 1% lesz.
24. Megjelenítések és elérhetőség
Az a szám, ahányszor a marketinganyaga megjelent egy felhasználó számára. Ha ezeket a számokat minden natív platformon nyomon követi, használjon központi marketing irányítópultot, hogy maximálisan kihasználja az idejét! ⚡️

Termékmarketing KPI-k
25. Napi aktív felhasználók (DAU)
Ez a gyakori termékmarketing KPI nyomon követi a termékével naponta interakcióba lépő egyedi felhasználók számát. Mérésehez használjon olyan termékelemző eszközöket, mint a Mixpanel vagy az Amplitude.
Példa: Ha naponta 5000 egyedi felhasználó jelentkezik be az alkalmazásába, akkor a DAU értéke 5000.
26. Nettó ajánlói pontszám (NPS)
Az NPS a vásárlói lojalitást és elégedettséget méri azzal a kérdéssel, hogy „Mennyire valószínű, hogy másoknak is ajánlaná ezt a terméket?”
NPS=%promotálók−%kritikusok
Példa: Ha 70% a támogatók aránya és 10% a kritikusoké, akkor az NPS értéke: 70−10=60
27. Próbaverziók és bemutatók regisztrációi
Ez a mutató nyomon követi a próbaverzióra regisztráló vagy termékbemutatót kérő felhasználók számát. Használjon CRM-eszközöket, például a Salesforce-t a potenciális ügyfelek nyomon követéséhez.
28. Funkciók elfogadási aránya
Ez a marketingcsapatok számára készült KPI azt méri, hogy hány felhasználó használja aktívan termékének egy adott funkcióját.
Funkciók elfogadásának aránya = (a funkció felhasználói/összes aktív felhasználó) x 100
Példa: Ha 5000 felhasználóból 1000 használja az új funkciót, akkor az elfogadási arány: (1000/5000)×100=20%
PR KPI-k
29. Aktív lefedettség
Ez a PR KPI nyomon követi azoknak a médiumoknak a számát, amelyek aktívan foglalkoznak a márkáddal vagy kampányoddal. A marketingcsapatok olyan eszközökkel figyelhetik a sajtóban megjelenő említéseket, mint a Meltwater vagy a Google Alerts.
Példa: Ha 20 kiadvány foglalkozik a sajtóközleményével, az az aktív lefedettségét jelenti.
30. Hangfekvés
A share of voice KPI mérőszám a márkád láthatóságát méri a versenytársakhoz képest a médiában és a nyilvános vitákban.
Hangfekvés = (az Ön említései/az iparágban szereplő összes említés) X 100
Példa: Ha a márkád az iparágban összesen 2000 említésből 500-at kap, akkor a hangereje: 500/2000×100=25%
31. Média elérhetőség
Ezzel nyomon követheted, hány újságíróval vagy médiummal vetted fel a kapcsolatot a kampányoddal kapcsolatban. A hatékony nyomon követés érdekében vezess naplófájlt az elérési tevékenységekről.
32. Potenciális elérhetőség
Ez becsüli, hogy hány ember láthatta a médiában megjelenő híreket. A számításhoz szorozza meg a kiadvány olvasótáborát a megjelent cikkek számával.
Példa: Ha 10 cikket publikálnak olyan médiumokban, amelyek összesen 500 000 olvasóval rendelkeznek, akkor a potenciális elérhetőség 5 000 000.
SEO marketing KPI-k
A keresőmotorokhoz optimalizált tartalommarketing stratégiák ma az egyik legmegbízhatóbb marketingmódszer.
Blogján olyan témákról publikál tartalmakat, amelyeket a közönsége a Google-on keres. Van néhány dolog, amit tehet, hogy ezek a cikkek a Google keresési eredményei között magas rangot érjenek el a SEO tekintélye szempontjából. Amikor ügyfelei ezeket a témákat keresik, megtalálják a bejegyzését (feltéve, hogy az a Google első oldalán szerepel), és felkeresik a webhelyét, ahol remélhetőleg vásárolni fognak!
A SEO-hatékonyság javításának receptje folyamatosan változik. Egyre nehezebb, egyre inkább a párbeszédre épül, és egyre több kreativitást igényel. Tagadhatatlanul előnyös, ha minden csatornán növeli márkája jelenlétét, és ez hatással lehet a Google-ra is.
A SEO-szakemberek ezt a növekedést a közösségi média, a PR és a tartalomkezelők szempontjából közelítik meg. Az egyik legjobb módszer, hogy csapatként javulást érjünk el ezen a területen, az, ha adatbázist hozunk létre az összes közös marketingkapcsolatunkról!
A SEO-hatékonyság javításának receptje folyamatosan változik. Egyre nehezebb, egyre inkább a párbeszédre épül, és egyre több kreativitást igényel. Tagadhatatlanul előnyös, ha minden csatornán növeli márkája jelenlétét, és ez hatással lehet a Google-ra is.
A SEO-szakemberek ezt a növekedést a közösségi média, a PR és a tartalomkezelők szempontjából közelítik meg. Az egyik legjobb módszer, hogy csapatként javulást érjünk el ezen a területen, az, ha adatbázist hozunk létre az összes közös marketingkapcsolatunkról!
33. Kulcsszó-rangsorolás
Ez egy gyakori SEO KPI, amely nyomon követi, hogy webhelye hány kulcsszóra rangsorolódik. Használjon olyan eszközöket, mint a SEMrush vagy az Ahrefs a rangsorok figyelemmel kíséréséhez.
34. Visszalinkelés
Ez azt jelzi, hogy hány márkával, céggel vagy marketingessel áll kapcsolatban, hogy minőségi weboldalakról visszalinkeléseket szerezzen a tartalmához. Ahogy Jeremy említette, próbáljon létrehozni egy adatbázist, amely segít a vállalkozása növekedésével együtt bővíteni tevékenységét!
Próbáld ki a ClickUp Workspace-t mintául vevő SEO-sablont, hogy egy helyen kezelhesd a tartalmi összefoglalókat és a többfunkciós munkákat.
ClickUp SEO tartalom összefoglaló sablon
35. SERP rangsorok
Webhelye/oldala pozíciója a keresőmotorok találati listájában a kulcsszavak alapján. Minél magasabb a SERP-je, annál nagyobb az esélye, hogy az emberek megtalálják és rákattintanak a webhelyére.
Ezzel a KPI-vel nyomon követheted, hogy cikked milyen teljesítményt nyújt az egyes kulcsszavak tekintetében.
Megnézheted, hogy milyen eredményeket érsz el a különböző kulcsszavakkal, és meghatározhatod, hol maradnak el a SERP-jeid. Hogyan követheted nyomon ezeket a kulcsszavakat? Beállíthatsz egy SERP-követő szoftvert, és naponta figyelemmel kísérheted a rangsorolást, hogy mérni tudd a teljesítményt. 👨💻
Ezen fontos mutatók mellett ne feledkezzen meg a következő kulcsfontosságú SEO-mutatókról sem:
- Lépésenkénti kilépési arány: Azok a látogatók, akik néhány másodperccel a webhelyre érkezésük után elhagyták azt.
- Mobil használhatóság: A céloldal sebessége és teljesítménye telefonokon és táblagépeken
- Crawl hibák: URL-ek, amelyekhez a Googlebot nem fér hozzá, amikor átvizsgálja az oldalait.
KPI-k a közösségi médiában
A közösségi média aktivitása jó módszer arra, hogy megnézze, valóban hat-e a tartalma a közönségére. Ezt az információt felhasználhatja marketingkampányainak finomítására és arra, hogy ügyfeleinek azt adja, amit akarnak.
Ezenkívül az elkötelezettség rávilágít arra, hogy mely ügyfelei a leginkább készek arra, hogy bekerüljenek az értékesítési csatornába.
36. Követők száma
Ez a mutató a közösségi média fiókjaid követőinek számát méri. A mutatókat közvetlenül olyan platformokon ellenőrizheted, mint az Instagram vagy a Twitter.
Példa: Ha egy hónap alatt 500 új követővel bővül a fiókja, akkor ez a mérőszám.
37. Elkötelezettségi arány
Ez a KPI azt méri, hogy a felhasználók mennyire aktívan vesznek részt a közösségi média tartalmában.
Elkötelezettségi arány = [(Lájkolások + Hozzászólások + Megosztások) / Összes követő] X 100
Példa: Ha a bejegyzésed 100 lájkot, 20 kommentet és 30 megosztást kap, és 1000 követőd van, akkor az elkötelezettségi arány: [(100+20+30)/1000]×100=15%
38. Megjelenítések és elérhetőség
A megjelenítések számolják, hányszor jelenik meg a tartalmad, míg az elérés méri az egyedi felhasználók számát, akik megtekintik azt.
Példa: Ha a bejegyzésed 10 000 alkalommal jelenik meg 8000 egyedi felhasználó számára, akkor a megjelenítések száma = 10 000, a elérhetőség pedig = 8000.
39. Említések
Ez a marketing KPI nyomon követi, hogy milyen gyakran említik a márkádat a közösségi médiában. A közösségi média marketingeszközök, mint például a Brand24 vagy a Hootsuite segíthetnek az említések nyomon követésében.
40. Megosztások a közösségi médiában
Az emberek által hálózatukban és kapcsolataikban megosztott webes tartalmak teljes száma.
Ezen két KPI mellett kövesse nyomon a közösségi média más KPI-jeit is, például:
- Márkaemlítések: Hány más személy vagy vállalkozás jelöl meg Önt a beszélgetéseikben?
- Ajánló forgalom: Azok száma, akik a közösségi médiából (vagy akár más webhelyekről) látogatják meg a webhelyét.
- Érzelmek: Az elkötelezettség lehet pozitív vagy negatív. Az érzelmek marketingelemzési mutatói gépi tanulást használnak az érzelmek mérésére és a pontszámok megjelenítésére.
Ez az átfogó útmutató a különböző marketingterületek legfontosabb KPI-jait ismerteti. Ezen mutatók nyomon követése és optimalizálása segít finomítani stratégiáit és hatékony eredményeket elérni.
📮 ClickUp Insight: A felmérésünkben résztvevők 63%-a sürgősség és fontosság szerint rangsorolja személyes céljait, de csak 25% szervezi azokat időkeret szerint.
Mit jelent ez? Tudod, mi a fontos, de nem feltétlenül azt, hogy mikor. ⏳
A ClickUp Brain mesterséges intelligenciájával továbbfejlesztett ClickUp Goals segít tisztázni a dolgokat. Segít a nagy célokat időhöz kötött, megvalósítható lépésekre bontani. A ClickUp Brain intelligens javaslatokat ad az ütemtervekhez, és valós idejű haladási frissítésekkel és automatikus állapotváltozásokkal segít nyomon követni a feladatok elvégzését.
💫 Valós eredmények: A felhasználók a ClickUp-ra való áttérés után kétszeres termelékenységnövekedésről számolnak be!
A marketing KPI-k tervezésének és nyomon követésének legjobb módja: szerezze be a ClickUp alkalmazást!
A ClickUp egy all-in-one, AI-alapú munkamenedzsment platform, ahol a csapatok összeülnek, hogy feladatok, dokumentumok, csevegés, célok, táblák és egyéb eszközök segítségével megtervezzék, megszervezzék és együttműködjenek a munkában. A ClickUp néhány kattintással könnyen testreszabható, és minden típusú és méretű csapatnak lehetővé teszi, hogy hatékonyabban végezze munkáját, és új magasságokba emelje a termelékenységet!
Itt van három hatékony (és ingyenes!) ClickUp funkció, amelyekkel marketing KPI-ket állíthatsz be és figyelhetsz:
ClickUp célok

A ClickUp alkalmazásban a célok magas szintű konténerek, amelyek kisebb célkitűzésekre vannak felosztva, és valós időben frissülnek, ahogy haladsz előre. Ezek a célkitűzések lényegében a KPI-k, amelyekhez eredmények eléréséhez szükséges feladatok tartoznak.
Hogyan segít ez a marketing KPI-k kezelésében? Testreszabhatja azokat a mutatókat, amelyeket ezeknek a céloknak a nyomon követéséhez választott:
- Szám: Hozzon létre egy számtartományt, és kövesse nyomon a számok közötti növekedést vagy csökkenést.
- Igaz/Hamis: Használj egy „Kész/Nem kész” jelölőnégyzetet a cél teljesítésének jelöléséhez.
- Pénznem: Állítson be pénzügyi célt, és kövesse nyomon az emelkedéseket vagy csökkenéseket.
- Feladat: Egyetlen feladat vagy egy egész lista teljesítésének nyomon követése
ClickUp műszerfalak

A ClickUp esettanulmányai szerint az amerikai munkavállalók 42%-a úgy érzi, hogy munkáltatója nem biztosítja számukra az összes olyan technológiai eszközt vagy alkalmazást, amelyre szükségük van a távmunkához. Mivel mindezt egy digitális irányítópultról kezelheti, ez a tökéletes megoldás azoknak a távmunkás csapatoknak, amelyek marketingtevékenységeiket szeretnék fokozni!
A ClickUp irányítópultjai tökéletesek a marketing KPI-k nyomon követéséhez. Bárki létrehozhat irányítópultot az építőelemek – az egyéni widgetek – segítségével, hogy áttekinthető képet kapjon a marketing KPI-kről.
Clickup marketing sablonjai
Válasszon több mint 100 testreszabható sablon közül, hogy megtervezhesse, végrehajthassa és nyomon követhesse marketingtevékenységeit.

- Használja a ClickUp stratégiai marketing terv sablonját, hogy egy helyen bontsa le a célokat, a költségvetéseket és más fontos KPI-ket.
- Készítsen, kezeljen és kövessen nyomon marketingkampányokat és promóciókat a ClickUp kampány- és promóciókezelő sablonjával.
- Tartsd kézben SEO-feladataidat, és azonosítsd SEO-tevékenységeid hiányosságait a ClickUp SEO-ellenőrzőlista sablonjával.
- Készítsen gyorsan nagy hatással bíró sajtóközleményeket a ClickUp sajtóközlemény-sablonjával!
- Kezelje marketingkampányait, költségvetését, teljesítményét, kreatív anyagait és egyebeket a ClickUp kampánykövetési és elemzési sablonjával.
- Tervezd, kövesd nyomon és mérd tartalommarketing-tevékenységeidet a ClickUp tartalommarketing-terv sablonjával!
Bónusz: További marketingtervezési sablonok és marketingtervezési szoftver!
A ClickUp egy helyen összegyűjti az összes munkádat, és több mint tucatnyi módszert kínál a feladatok és egyéb munkák szervezésére és vizualizálására, többek között:
- Hozzárendelt megjegyzések: Rendeljen a csapat tagjaihoz olyan végrehajtható feladatokat, amelyek nem igényelnek teljes feladatkör betöltését.
- Automatizálás: Automatizálja az ismétlődő folyamatokat, hogy időt és emberi erőforrásokat takarítson meg.
- Egyéni állapotok: Hozzon létre projektspecifikus és releváns állapotokat a feladatokhoz
- Heti eredménylapok: Gyorsan nyomon követheti csapata céljait és azok elérésének előrehaladását
- Prioritások: Először a megfelelő feladatokra koncentrálj
- AI-támogatás: Az AI segítségével mindent elvégezhetsz, a találkozók jegyzetének összefoglalásától és a blogvázlatok elkészítésétől az adatkészletek elemzéséig és a haladásról szóló frissítések elküldéséig!
Így könnyedén nyomon követheted marketingstratégiád előrehaladását és a legfontosabb mutatókat. 📈
Regisztrálj egy ingyenes ClickUp-fiókra, és hozd létre marketingcsapatod eddigi legjobb termelékenységi és nyomonkövetési rendszerét!


